Regulamin strony czytamisluchamlegalnie.pl
I. Słowniczek
- Administrator/ Usługodawca / Stowarzyszenie – Stowarzyszenie Czytam i Słucham Legalnie z siedzibą w Warszawie (02-697), przy ulicy Rzymowskiego 28, wpisane pod numerem KRS: 0000936135 do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie, Wydział XIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego o numerze NIP: 5213948613.
- Newsletter – okresowa informacja rozsyłana do Użytkowników za pośrednictwem poczty elektronicznej, którzy wyrazili na to zgodę.
- Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku, tj. z dnia 9 czerwca 2022 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 1360 ze zm.).
- Konsument – osoba w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego.
- Portal- portal internetowy zlokalizowany pod adresem www.czytamisluchamlegalnie.pl oraz na jego podstronach.
- Platforma ODR – punkt dostępu dla Konsumentów i Przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów ustanowiony na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (Rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) z dnia 2013-05-21 (Dz.Urz.UE.L 2013 Nr 165, str. 1).
- Przedsiębiorca – osoba w rozumieniu art. 4 ustawy o prawie przedsiębiorców z dnia 6 marca 2018 r. tj. z dnia 8 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2021 r. poz. 162).
- Regulamin – niniejszy dokument określający zasady zawierania przez Klientów umów z Usługodawcą, w tym umów zawartych na odległość w przypadku Konsumentów oraz jednocześnie będący regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną.
- Usługa Portalu – świadczenie przez Usługodawcę usługi w postaci udostępnienia możliwości korzystania z dostępnych zasobów Portalu, świadczona przez Usługodawcę.
- Usługa Newsletter – świadczenie przez Usługodawcę usługi polegającej na rozsyłaniu Newslettera, świadczona przez Usługodawcę
- Usługa Formularza Kontaktowego – świadczenie przez Usługodawcę usługi polegającej na udostępnieniu możliwości wysłania wiadomości do Stowarzyszenia.
- Usługi – Usługa Portalu, Usługa Newsletter oraz Usługa Formularza kontaktowego
- Ustawa o Inspekcji Handlowej – ustawa o inspekcji handlowej z dnia 15 grudnia 2000 r. tj. z dnia 16 września 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 1706 ze zm.).
- Ustawa o ochronie danych osobowych – ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych tj. z dnia 30 sierpnia 2019 r. (Dz. U. 2019 r. poz. 1781 ze zm.).
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku tj. z dnia 28 stycznia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 287 ze zm.).
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. tj. z dnia 6 lutego 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 344 ze zm.)
- Użytkownik– użytkownik Usług świadczonych na Portalu.
II. Postanowienia ogólne
- Usługodawca świadczy Usługi drogą elektroniczną w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną w postaci wykonywania Usług.
- Usługi świadczone są na gruncie prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Użytkownik nie ponosi opłat wyższych niż standardowe za komunikację z Usługodawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość.
- Usługodawca zapewnia Użytkownikowi poprawność działania Portalu, przy wykorzystaniu standardowych przeglądarek internetowych.
- Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Portalu spowodowane siłą wyższą, działaniami konserwacyjno – technologicznymi, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilności infrastruktury technicznej Użytkownika z Portalem.
- Usługodawca oświadcza, iż zapewnia Użytkownikowi szybki i efektywny kontakt pod danymi teleadresowymi wskazanymi w Regulaminie.
- Użytkownik może w każdym czasie uzyskać nieodpłatny dostęp do Regulaminu na stronie internetowej pod adresem www.czytamisluchamlegalnie.pl w tym również pobrać i zarchiwizować jego treść lub wydrukować go.
- Regulamin skierowany jest do Użytkownika będącego Konsumentem, jak i do Przedsiębiorcy korzystającego z Portalu.
- Użytkownicy mogą porozumiewać się ze Usługodawcą za pomocą formularza kontaktowego oraz drogą pisemną.
III. Usługi
- Usługa Portalu polega w szczególności na udostępnianiu Użytkownikom, drogą elektroniczną, całości lub części zasobów Portalu, celem zaznajamiania się z działalnością Usługodawcy w ramach wykonywania celów statutowych Stowarzyszenia, którymi są:
- a) ograniczenie nielegalnego rozpowszechniania książek, audiobooków i innych publikacji elektronicznych w sieci Internet oraz korzystania z nich z naruszeniem przepisów prawa, w tym przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst jednolity Dz.U. z 2021 r. poz. 1062 ze zm.);
- b) upowszechnianie i ochrona praw konsumentów w zakresie nabywania oraz rozpowszechniania książek, audiobooków i innych publikacji elektronicznych w sieci Internet;
- c) udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz prowadzenie działalności edukacyjnej w szczególności poprzez zwiększanie świadomości prawnej społeczeństwa w zakresie legalnych sposobów nabywania oraz rozpowszechniania książek, audiobooków i innych publikacji elektronicznych w sieci Internet;
- d) podejmowanie działań prawnych w związku z naruszaniem praw autorskich, pokrewnych i zależnych związanych z nabywaniem oraz rozpowszechnianiem książek, audiobooków i innych publikacji elektronicznych w sieci Internet;
- e) wspieranie nauki, edukacji, oświaty i wychowania;
- f) promocja i ochrona kultury, sztuki, dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;
- g) działalność wspomagająca rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości.
- Usługa Formularza Kontaktowego:
- a) formularz kontaktowy zapewnia Użytkownikowi kontakt z Usługodawcą,
- b) Usługodawca, po wysłaniu odpowiedniego żądania przez Użytkownika, skontaktuje się z nim poprzez na wskazany przez Użytkownika adres e-mail.
- Usługa Newsletter:
- a) Usługa Newsletter umożliwia Użytkownikom zapoznanie się aktualnościami w temacie spraw prowadzonych przez Stowarzyszenie, przesyłanych okresowo przez Usługodawcę;
- b) do zapisania się do Usługi Newsletter konieczne jest podanie adresu e-mail przez Użytkownika.
IV. Uprawnienia wynikające z rękojmi
- Usługodawca jest zobowiązany do dostarczenia Użytkownikom Usług bez wad fizycznych i prawnych (rękojmia). W przypadku wadliwości Usług Użytkownikom przysługują uprawnienia przewidziane w Kodeksie Cywilnym w szczególności w części odnoszącej się do rękojmi (art. 556 i nast.). innych obowiązujących przepisach prawa
- Reklamacje składa się na adres Usługodawcy drogą za pomocą:
- a) poczty elektronicznej,
- b) telefonicznie,
- c) lub drogą pisemną
- Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji Użytkownika w terminie 14 dni.
- Usługodawca nie udziela odrębnej gwarancji na oferowane Usługi.
V. Prawo odstąpienia od umowy
- Użytkownikowi będącemu Konsumentem, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy Usługi Newsletter bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Termin odstąpienia od umowy wynosi 14 dni od momentu umożliwienia Konsumentowi korzystania z Usługi przez Usługodawcę, a do zachowania terminu wymagane jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
- Użytkownik Usługi Newsletter może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Usługi Newsletter drogą poczty elektronicznej, drogą pisemną lub w innej formie zgodnej z obowiązującym na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej prawem.
- Usługodawca niezwłocznie potwierdzi Użytkownikowi Usługi Newsletter otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od Usługi Newsletter oraz wyłączy możliwość przesyłu informacji na wskazany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej.
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
VI. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Jeżeli Usługodawca nie uznał reklamacji Użytkownika będącego Konsumentem, a ten się nie zgadza z jego decyzją, może skorzystać z dostępnych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Użytkownik będący Konsumentem ma możliwość zwrócenia się do właściwego wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Usługodawcą ą zgodnie z art. 36 ustawy o Inspekcji Handlowej. Mediacja ma charakter dobrowolny, a ewentualna ugoda stron także musi być wynikiem zgody pomiędzy obiema stronami. Skuteczne wniesienie wniosku o przeprowadzenie mediacji nie gwarantuje jej przeprowadzenia, ani tym bardziej jej wyniku.
- Użytkownik będący Konsumentem ma prawo zwrócenia się o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy przez stały polubowny sąd konsumencki przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej, o którym mowa w art. 37 Ustawy o Inspekcji Handlowej.
- Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są również w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Użytkownik będący konsumentem może skorzystać z Platformy ODR, zlokalizowanej pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.screeningphase
VII. Postanowienia końcowe
- Postanowienia regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Użytkownika będącego Konsumentem wynikających z przepisów prawa. Wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść Użytkownika będącego Konsumentem. Postanowienia Regulaminu mniej korzystne dla Użytkownika – Konsumenta niż bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa są nieważne.
- Treść Regulaminu może zostać utrwalona przez Użytkownika poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony Portalu.
- Regulamin obowiązuje od chwili ogłoszenia, przez które rozumie się zamieszczenie pełnej jego treści na Portalu.
- Każdorazowa zmiana Regulaminu zostanie ogłoszona na Portalu.
- Po ukazaniu się na stronie Portalu informacji o zmianie Regulaminu, ma obowiązek zapoznać się z nową treścią Regulaminu Usługodawcy
- Użytkownik Usługi Newsletter o treści zmian niniejszego regulaminu zostanie powiadomiony przez Usługodawcę na udostępniony przez siebie adres poczty elektronicznej. Jeżeli w terminie wskazanym w powiadomieniu, o którym mowa powyżej Użytkownik Usługi Newsletter nie złoży oświadczenia o wypowiedzeniu umowy, uważa się, że zmiany zostały przez niego przyjęte.
- Klienci mogą kontaktować się z Usługodawcą:
- a) listownie, na adres: – ul. Rzymowskiego 28, 02-697 Warszawa
- b) mailowo – pod adresem kontakt@czytamisluchamlegalnie.pl
- Usługodawca nie stosuje kodeksu dobrych praktyk w rozumieniu ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r. poz. 2070 ze zm.).
VIII. Wzór formularza odstąpienia od umowy – w zakresie Usługi Newsletter
Adresat: Stowarzyszenie Czytam i Słucham Legalnie z siedzibą w Warszawie (02-697), przy ulicy Rzymowskiego 28, wpisanego pod numerem KRS: 0000936135
Ja/ My (*)…………………………………………………………..(imię i nazwisko), niniejszym informuję, iż odstępuję/my od świadczenia usługi telekomunikacyjnej w przedmiocie subskrypcji newslettera.
Imię i Nazwisko: ……………………………………………………………………………………………………………..
Adres poczty elektronicznej1: ………………………………………………………………………………………….
Data i podpis2: ………………………………………………………………………………………………………………….
*niepotrzebne skreślić
1adres poczty elektronicznej przypisany do subskrypcji newslettera
2jeżeli formularz jest wysyłany w formie pisemnej